Najczęściej zadawane pytania Drukarnia Lapisart Warszawa

REJESTRACJA I LOGOWANIE
Czy trzeba posiadać konto na portalu, aby złożyć zamówienie?

Tak, rejestracja jest wymagana. Dzięki temu uzyskują Państwo możliwość obserwowania statusu zamówienia. Stałym klientom będziemy także oferować atrakcyjne rabaty i informowac o aktualnych promocjach.

Czy konto jest aktywne od razu po założeniu?

Tak, natychmiast po rejestracji na podany przy przez Państwa adres e-mail wysłany zostanie link z potwierdzeniem rejestracji i wskazówkami do aktywacji konta. To umożliwi zalogowanie w systemie i dokonywanie zakupów.

Dlaczego nie otrzymano e-maila z potwierdzeniem założenia konta?

Jeśli nie otrzymali Państwo maila aktywacyjnego należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy podczas rejestracji wpisano prawidłowy adres e-mail, a także czy wiadomość z linkiem aktywacyjnym nie została umieszczone w folderze SPAM. W innym wypadku prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Czy dane osobowe są odpowiednio zabezpieczone?

Dane osobowe gromadzone są przez Lapisart z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych z dnia 26.08.2002 r. i nie są udostępniane ani przekazywane osobom trzecim oraz innym firmom. Przekazane przez Państwa dane osobowe wykorzystujemy wyłącznie w celu realizacji umowy oraz obsługi płatności. Wszystko zgodnie z Polityką prywatności. Poufność transakcji finansowych oraz danych o kartach płatniczych czy kredytowych gwarantowana jest przez oferowane przez nas zintegrowane systemy płatnicze.

Czy można zmienić hasło dostępu do konta?

Tak – w zakładce zmień dane.

Co należy zrobić w przypadku zapomnienia hasła do logowania?

Aby uzyskać dostęp do konta należy wpisać adres email-owy używany przy rejestracji konta i kliknąć „Przypomnij”. Pojawi się wygenerowany kod, który należy przepisać do okienka poniżej. Po chwili na Państwa skrzynkę pocztową przyjdzie link aktywacyjny umożliwiający wprowadzenie nowego hasła i zalogowanie do panelu klienta.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
Jakie są poszczególne etapy realizacji zamówienia?

Aby złożyć zamówienie wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się, wybierz produkt, nakład oraz pozostałe parametry wydruku. Następnie wybierz DO KOSZYKA i zamawiaj dalej lub jeśli to wszystko co chcesz zamówić, wybierz przycisk ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE.
  2. Następnie wybierz sposób płatności, rodzaj wysyłki, wystawienie faktury czy zmianę adresu nadawcy. Na koniec zostanie wyliczona całkowita cena zamówienia. Aby przejść dalej kliknij ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE.
  3. Zostanie wyświetlone potwierdzenie wprowadzonych danych. Jeśli wszystko jest wprowadzone prawidłowo kliknij ponownie ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE. Spowoduje to złożenie zamówienia na wybrany produkt lub produkty.
  4. Zamówienie trafia do poczekalni Panelu klienta, teraz możesz wgrać pliki i opłacić zamówienie.
  5. Realizacja Twojego zamówienia rozpoczyna się po dodaniu i akceptacji plików graficznych oraz po dokonaniu zapłaty (przy płatności online) lub zaksięgowaniu zapłaty na naszym koncie (przy płatności przelewem).
W jaki sposób można sprawdzić status zamówienia?

Po zalogowaniu wejdź do zakładki ZAMÓWIENIA. Znajdują się tam wszystkie istotne informacje na temat bieżących zamówień, w tym ich status. Po rozwinięciu szczegółów zamówienia można dokonać płatności, a także przesłać i zaakceptować plik z grafiką.

W jaki sposób liczony jest czas realizacji zamówienia?

Jeżeli akceptacja i płatność nastąpi w danym dniu roboczym do godziny 12.00, to czas realizacji zamówienia zaczyna liczyć się od tego samego dnia. Jeśli akceptacja plików lub płatność nastąpi po godzinie 12.00, to przyjmujemy, że obie czynności zostały wykonane w kolejnym dniu, a początek terminu realizacji przesuwa się o jeden dzień roboczy. Przy wyborze produktów w trybie expres i dokonaniu akceptacji plików i płatności do godziny 12.00 wysyłka realizowana jest jeszcze tego samego dnia.

Czy możliwe jest skrócenia terminu realizacji zamówienia?

Niektóre produkty posiadają opcję EXPRES. Możliwe jest wtedy skrócenie standardowych terminów realizacji zlecenia za dodatkową opłatą.

Czy możliwa jest wysyłka zamówienia poza granice Polski?

W chwili obecnej nie oferujemy wysyłki poza granice Polski.

Czy można zamówić produkt, którego nie ma na portalu?

Oczywiście. W celu wyceny i zamówienia innych produktów prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Czy można zamówić wykonanie projektu?

Oferujemy taką usługę. Aby uzyskać szczegółowe informacje skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.

PRODUKTY I USŁUGI
Dlaczego większość produktów podzielona jest na mały i duży nakład i skąd wiadomo, który produkt wybrać?

Różnicujemy nakłady w zależności od techniki wydruku. Małe ilości drukowane są w technice cyfrowej, duże zaś na offsecie. Dzieki temu dajemy Państwu możliwość porównania cen i wyboru najlepszej opcji.

Czy można zamówić produkt nie wymieniony w ofercie standardowej na stronie portalu?

Oczywiście. Oferta sklepu obejmuje najczęściej zamawiane wydruki. W przypadku zamówień niestandardowych prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Czy można zamówić wykonanie projektu?

Na życzenie klienta wykonujemy również projekty. W celu omówienia warunków i wyceny prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Czy przed wydrukowaniem zlecenia możliwe jest wykonywane druku próbnego tzw proofa?

Tak. Aby zamówić wydruk próbny, tzw. proof prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy lub telefoniczny.

Czy możliwe jest użycie innych rodzajów uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?

Tak, jest możliwe. Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

PŁATNOŚCI
W jaki sposób można dokonać płatności za zamówione produkty?

Płatności za wydruki można realizować na trzy sposoby:

– Płatności elektroniczne PAYU
– Płatności elektroniczne PAYPAL
– Przelew tradycyjny.

Do jakiej kwoty zlecenia realizowana jest forma płatności „za pobraniem”?

W chwili obecnej nie ma możliwosci wysłania przesyłki „za pobraniem”.

Jak wygląda procedura anulowania opłaconego zlecenia? Czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?

Anulowanie zamówienia nie wiąże się z dodatkowymi opłatami jeśli znajduje się ono na etapie weryfikacji plików. W innym wypadku prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny pod nr 510 212 120.

DOSTAWA
W jaki sposób moje zamówienie dotrze do miejsca przeznaczenia?

Gotowe zamówienie wysyłamy zazwyczaj kurierem UPS lub DPD. Możliwy jest również odbiór osobisty. Sposób wysyłki wybiera się podczas składania zamówienia.

Jak są pakowane i wysyłane gotowe materiały?

Gotowe wydruki pakujemy w opakowania kartonowe, zabezpieczone przez uszkodzeniem podczas transportu.

Czy za wysyłkę materiałów trzeba dodatkowo zapłacić?

Koszt wysyłki materiałów określany jest w trakcie składania zamówienia.

Na jaki adres zostanie dokonana wysyłka?

Wysyłka realizowana jest na adres podany w zamówieniu. Nie ma możliwości zmiany adresu na inny, chyba że zmiana dokonana jest przed wysyłką w panelu klienta.

PLIKI DO DRUKU
Jak przygotować pliki do druku?

Pliki do druku powinny być dostarczone w pliku PDF. Plik powinien mieć spady z każdej strony po 3mm. Grafiki i zdjęcia nie mogą mieć mniej niż 300dpi, wszystko zamienione na CMYK. Fonty zamienione na krzywe. Nie przyjmujemy prac z kolorami PANTONE – chyba że w zamówieniu jest inaczej, wtedy podlega to odrębnej wycenie. Strony powinny być przygotowane jedna za drugą, bez impozycji.

Jakiej rozdzielczości powinny być zdjęcia użyte w projekcie?

Zdjęcia powinny być przygotowane w 300-450dpi.

W jakich formatach powinny być zapisane i przesłane pliki do druku?

Preferowanym formatem plików jest PDF.

W jaki sposób należy przygotować plik do druku w oprawie zeszytowej i klejonej?

Oprawa zeszytowa
W oprawie zeszytowej ze względu na zjawisko wypychania wewnętrznych składek nie należy umieszczać elementów graficznych (np. paginacji) w bliskiej odległości od marginesu zewnętrznego.

Oprawa Klejona
Należy pamiętać iż przy oprawie miękkiej klejonej na stronach 2 i 3 okładki oraz pierwszej i ostatniej wkładu widoczny po oprawie obszar zostaje zmniejszony o 6 mm od strony grzbietu przez klejenie boczne. Na stronach tych elementy graficzne, teksty muszą znajdować się więc w odległości nie mniejszej niż 9 mm od grzbietu.

REKLAMACJE
W jaki sposób można złożyć reklamację?

Reklamację można złożyć wyłącznie drogą mailową na adres drukarnia@lapisart.pl
Szczegółowe warunki reklamacji przedstawiamy w Regulaminie.

Jak długo po otrzymaniu przesyłki można zgłosić reklamację i jaki jest okres oczekiwania na jej rozpatrzenie?

Reklamacja powinna być zgłoszona maksymalnie w przeciągu 4 dni roboczych od momentu odebrania przesyłki.

Reklamacje można składać mailowo na adres drukarnia@lapisart.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy. Należy szczegółowo opisać podstawę reklamacji.

Kolory wydrukowanego produktu są inne niż były na projekcie w komputerze, czy może to być podstawą reklamacji?

Kolory na ekranie monitora zwykle są inne niż te po wydrukowaniu. Różnica w kolorze między ekranem komputera a wydrukiem nie może być podstawą reklamacji.

Reklamacje dotyczące kolorystyki będą uwzględniane tylko jeśli przed drukiem zostanie dostarczony do siedziby Sprzedawcy proof cyfrowy będący wyznacznikiem kolorystyki produktu.

SŁOWNIK – CZYLI CO JEST CO W POLIGRAFII
Co oznaczają parametry druku określane jako: 4 /4 , 4/1, 4/0?

Parametry te określają ilośc kolorów nadruku na stronach naszego arkusza.

Opis:

4/4 – dwustronny CMYK (4 kolory na awersie i 4 kolory na rewersie)

4/1 – jednostronny CMYK + 1 kolor na adwrocie (zwykle kolor czarny)

4/0 – nadruk jednostronny w pełnym kolorze

1/1 – dwustronny nadruk w jednym kolorze

Co oznacza gramatura papieru?

Gramatura jest oznaczeniem gęstości papieru, a przez to również i jego sztywności. Miarą gramatury jest g/m2 (gram na metr kwadratowy). Dlatego im większa gramatura, tym nasz arkusz papieru jest cięższy, co przekłada się zwykle albo na jego strukturę, albo wprost na jego grubość.

Papier cienkie stosujemy na ulotki, broszury. Papiery grubsze stosujemy na okładki broszur lub np. do wydruku wizytówek.

Jaka jest różnica między papierem offsetowym a papierem kredowym?

Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, nadającym się np. do druku w tradycyjnych drukarkach. Na papierze offsetowym drukuje się min. papier firmowy, kalendaria, ulotki ekonomiczne. Papier offsetowy stosuje się także na środki książek.

Papier kredowy należy do grupy papierów powlekanych, dających efekt połysku lub matu. Wykorzystywany jest do produkcji katalogów, ulotek, plakatów itp.

Co to jest spad?

Spad jest obszarem druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza, a po obcięciu nie będzie białych krawędzi. Wielkość spadu zazwyczaj ustawia się na 3-5 mm.

Co oznaczają nazwy CMYK i RGB?

CMYK – kolory używane w poligrafii

Cyan
Magenta
Yellow
Black

RGB – kolory używane do określenia barw wyświetlanych na monitorze.

Red
Green
Blue

Co to jest lakier wybiórczy UV?

Lakier wybiórczy UV jest błyszczącym lakierem położonym wybiórczo na wybrane elementy wydruku. Najlepiej prezentuje się jeśli położymy go na folię matową lub soft. Bardzo efektownie wydobywa istotne elementy projektu, dzięki czemu wydruk staje się bardziej elegancki i szlachetny.

Co to jest proof cyfrowy?

Proof cyfrowy jest specjalnym wydrukiem próbnym do akceptacji kolorów w druku. Tylko dzięki niemu możliwa jest ewentualna reklamacja wydrukowanej pracy pod kątem kolorystyki.